چگونه موسیقی به من در یادگیری زبان کمک کرد

پنجشنبه 19 خرداد 1401
12:10
یاسر موسوی
چگونه موسیقی به من در یادگیری زبان کمک کرد

در سال 2015، من به اندازه کافی خوش شانس بودم که در یک مدرسه اسپانیایی به سالامانکا رفتم. همانطور که هر سال اتفاق می افتد، ما بریتانیایی های چهارده ساله شگفت زده شدیم که چگونه دانش آموزان اسپانیایی از نظر صحبت کردن به زبان دوم خود از ما جلوتر بودند. خیلی‌ها انگلیسی را طوری صحبت می‌کردند که انگار این زبان مادری‌شان است و آگاهی پیچیده‌ای از عبارات پیچیده نشان می‌دادند، در حالی که ما در تلاش برای مدیریت چیزی بیش از «sí» بودیم. با این حال، به زودی مشخص شد که چگونه این اسپانیایی ها بسیار بهتر از ما هستند.


صرافی های ما اوقات فراغت خود را به معنای واقعی کلمه غرق در زبان انگلیسی می کردند. بعد از مدرسه، ساعت‌ها سریال کمدی آمریکایی را تماشا می‌کردند - که بیشتر آنها دوبله نشده بودند، اما زیرنویس اسپانیایی داشتند. تکان دهنده تر از همه این بود که آنها بی وقفه به موسیقی انگلیسی گوش می دادند. خانواده ای که من با آنها اقامت داشتم اغلب نوازندگانی مانند اد شیران یا ادل داشتند که در پس زمینه خانه خود می نواختند و تا آن زمان، ساده لوحانه هرگز به این فکر نکرده بودم که زبان انگلیسی در خارج از دنیای انگلیسی زبان چقدر برجسته است. جای تعجب نیست که ما نمی توانستیم با همنوعان اسپانیایی خود رقابت کنیم - جهت دانلود آهنگ ناصر زینعلی کلیک کنید. آنها هر روز به طور فعال خود را در زبان دیگری غوطه ور می کردند.


تکرار و جذاب بودن آهنگ ها به ما کمک می کند تا تکه هایی از اطلاعات را به خاطر بسپاریم. به عنوان مثال، اگر بخواهم از شما بپرسم چه حرفی قبل از "L" در الفبا آمده است، احتمالاً شروع به خواندن آهنگ الفبا می کنید.


بدون شک، غوطه وری زبان بهترین راه برای یادگیری زبان است. اگرچه تماشای برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های بین‌المللی فواید زیادی دارد، اما این موسیقی است که بهترین وسیله را برای یادگیری زبان فراهم می‌کند. چیزی در مورد آن وجود دارد که به سادگی جهانی است - بالاخره، برترین های نمودار مانند "Gangnam Style" و "Macarena" چه وجه مشترکی دارند؟ هیچ کس اهمیت نمی دهد که آنها واقعاً نمی توانند معنی اشعار را بفهمند - این ریتم و جذابیت آنهاست که ما را جذب می کند. گلوریا استفان درست می گفت: "ریتم شما را به دست می آورد."


بسیاری از زبان شناسان با مطالعه با موسیقی سوگند یاد می کنند زیرا این موسیقی حافظه را تحریک می کند. تکرار و جذاب بودن آهنگ ها به ما کمک می کند تا تکه هایی از اطلاعات را به خاطر بسپاریم. برای مثال، اگر بخواهم از شما بپرسم چه حرفی قبل از «L» در الفبا آمده است، احتمالاً شروع به خواندن آهنگ الفبا می کنید. جرنگ جرنگ های جذاب مانند این در ذهن ما در دوران کودکی حک شده است تا ما را قادر سازد تا حجم عظیمی از داده ها را به راحتی یاد بگیریم. مثال‌های رایج دیگر عبارتند از: «من خوردم و خوردم و روی زمین مریض بودم» به یاد داشته باشید که «هشت ضربدر هشت، شصت و چهار است» یا «در هزار و چهارصد و نود و دو، کلمب اقیانوس آبی را طی کرد». بنابراین جای تعجب نیست که موسیقی می تواند جایگزین موفق تری برای حفظ اطلاعات، مانند واژگان جدید، نسبت به خواندن بی معنی فهرست واژگان از یک کتاب درسی ارائه دهد. به عنوان مثال، به خاطر می‌آورم که کلمه «corazón» (اسپانیایی به معنای قلب) را به دلیل استفاده رایج آن در موسیقی یاد گرفتم.



فراتر از مزایای مربوط به حافظه در گوش دادن به موسیقی، قرار گرفتن در معرض صداها و آهنگ های کلمات به همان اندازه برای زبان آموز مفید است. وقتی به آهنگ‌هایی که دوست داریم گوش می‌دهیم، شروع به خواندن آن‌ها می‌کنیم و با این کار، طبیعی است که صداها را به همان شکلی که در اصل خوانده شده است، بازتولید کنیم. به عنوان مثال، اگر «پارتی در ایالات متحده آمریکا» توسط مایلی سایرس را می‌خواندید، احتمالاً ناخودآگاه شعر را با لهجه آمریکایی تلفظ می‌کردید تا صدای اصلی را تقلید کنید. این به زبان‌ها منتقل می‌شود، زیرا با کپی کردن موسیقی‌هایی که می‌شنوید، به مراتب آسان‌تر است که لهجه انگلیسی‌تان کمتر تلفظ شود. مربی و دوست اسپانیایی من، مگی کمپ، همیشه ارزش گوش دادن به موسیقی را برای کمک به یادگیری زبان موعظه کرده است: «تلفظ زبان دیگر در یک آهنگ، به جای در گفتار، بسیار آسان‌تر است، زیرا آهنگ‌ها تکراری هستند و راه بسیار خوبی برای این کار ارائه می‌دهند. عبارات را یاد بگیرید این سرگرم کننده است و چندان یکنواخت نیست ... به علاوه، شما گرامر و واژگان زیادی را یاد خواهید گرفت! وقتی لوئیس فونسی «Despacito» را منتشر کرد، هرکسی که آن را می‌خواند، این کلمه را کاملاً اجرا می‌کرد.


موسیقی نه تنها به من کمک کرد تا لهجه اسپانیایی خود را توسعه دهم، بلکه ابزاری عالی برای کاهش استرس، تقویت روحیه مثبت و آرامش است. مطالعه را سرگرم کننده می کند - یک کار ضروری در هنگام ناامیدی های مکرر ناشی از یادگیری زبان! به عنوان یک دانشجوی اسپانیایی در دانشگاه، من به طور مرتب به چنین موسیقی هایی گوش می دهم و یک لیست پخش خاص برای آن در حساب Spotify خود دارم - مانند بسیاری از دانش آموزان هم زبانم. هنرمندانی مانند پابلو آلبوران، اوزونا، شکیرا، انریکه ایجسیاس و CNCO مورد علاقه شخصی هستند - من حتی در سال 2019 به کنسرت پابلو آلبوران در لندن رفتم. گوش دادن به این لیست پخش همیشه به من کمک کرده تا ذهنیت درستی پیدا کنم - در واقع، من این کار را انجام داده ام. گوش دادن به موسیقی اسپانیایی درست قبل از امتحان زبان یا تکلیف برای حضور در منطقه، به یک آیین تبدیل شد. جهت دانلود آهنگ بابک جهانبخش کلیک کنید.


از قضا، موسیقی آمریکای لاتین یکی از اولین چیزهایی بود که مرا به این زبان کشاند. اگرچه من مغرضانه هستم، اما رنگ آن را پیدا می کنم

منبع:

https://theboar.org/2021/04/music-and-language-learning/


[ بازدید : 293 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آموزش نوین آیلتس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]