چگونه ریدینگ آیلتس را بهتر بزنیم؟

پنجشنبه 2 آبان 1398
12:57
یاسر موسوی

الف) سطح ریدینگ خود را مشخص کنید.
اطلاع از سطح ریدینگ خود به شما کمک می کند تا منابعی متناسب با سطح خود انتخاب کنید و دائما میزان پیشرفت خود را ارزیابی کنید. برای این منظور می توانید از روشهای گوناگونی استفاده کنید. با شرکت در آزمون Oxford Bookworms – با کامل کردن جاهای خالی از یک داستان – می توانید به راحتی سطح ریدینگ خود را مشخص کنید.
سایت A2Z Home’s Cool برای نشان دادن سطح ریدینگ روشهای جالب دیگری مثل لیست واژگان دارد. حتی اگر نمی خواهید از این منابع هم استفاده کنید یک روش ساده برای تعیین سطح ریدینگ این است که منبعی که انتخاب می کنید برایتان قابل فهم و در عین حال کمی دشوار باشد.


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی بخش های مختلف آزمون آیلتس می توانید روی لینک کلیک کنید.


ب) قبل از انتخاب هر منبع ریدینگ سطح آن منبع را مشخص کنید.
روی جلد برخی کتابها سطح آنها مشخص شده است. اگر می خواهید از سطح یک کتاب یا مقاله مطلع شوید، می توانید یک صفحه از آن را در readability-score.com قرار دهید تا بلافاصله همه جزییات در مورد سطح آن کتاب یا مقاله برایتان نمایش داده شود.


ج) مشخص کنید چه مطلبی را می خواهید مطالعه کنید.
آیا می خواهید کتابهای کودکان بخوانید یا بزرگسالان؟ تخیلی بخوانید یا غیر تخیلی؟ آیا هدفتان از خواندن انگلیسی برای یافتن شغل است یا دوستان جدید؟ پاسخ به تک تک این سوالات برای انتخاب موضوع مطالب ریدینگ بسیار مهم است. اگر نسبت به پاسخ این سوالات چندان مطمن نیستید می توانید از اینجا با کتابهای ساده انگلیسی آشنا شوید.

شما می توانید از سایتهایی مثل Goodreads یا Amazon لیست کتابهایی که توسط اعضا نوشته شده اند را جستجو کنید.



برای آشنایی با دیگر روش های تقویت مهارت ریدینگ آیلتس می توانید روی لینک کلیک فرمایید.


د) از کتابخانه های عمومی استفاده کنید.
می توانید از کتابهای موجود در کتابخانه های عمومی استفاده کنید. اگر کتابهای این مجموعه ها کافی نیستند، می توانید کتابخانه های دیجیتالی را امتحان کنید. همچنین می توانید از وب سایتهایی مثل Amazon و Half.com کتابها را با تخفیف بخرید. سایتهایی مثل Project Gutenberg و آمازون دارای منابع عظیمی از کتابهای دیجیتالی هستند.


ه) زمان مناسبی برای مطالعه اختصاص دهید.
زمان و مکان مناسبی برای مطالعه اختصاص دهید که بتوانید بدون هیچ مزاحمتی مطالعه کنید. مکان مطالعه شما باید از نور، دما و سکوت مناسب برخوردار باشد.


اگر می خواهید گرامر های زبان انگلیسی را به بهترین شکل ممکن یاد بگیرید می توانید مقاله آموزش گرامر آیلتس را مطالعه فرمایید.


و) یک دفتر کنار خود داشته باشید.
همیشه نزدیک خود یک خودکار، مداد و دفترچه قرار دهید تا بتوانید در حین مطالعه کلمات و اصطلاحات جدید را یادداشت کنید. خب تا اینجا همه مقدمات لازم برای مطالعه فراهم شده است، اما چند لحظه صبر کنید قبل از شروع باید چند نکته مهم را به شما یادآوری کنم!


چگونه skimming کنیم؟
Skimming درست مثل تماشای تبلیغ یک فیلم است. شما با دیدن تبلیغ یک فیلم می توانید به کلیات و موضوع فیلم پی ببرید هر چند از جزییات آن اطلاعی نداشته باشید. با استفاده از این تکنیک می توانید به کلیات موضوع یک متن پی برده و نیازی به پرداختن جزئیات آن ندارید. برای استفاده از این تکنیک مراحل زیر را انجام دهید:
۱. عنوان و اولین پاراگراف را بخوانید.
۲. همه عنوانهای اصلی و فرعی را بخوانید.
۳. اولین جمله از چند پاراگراف را بخوانید.
۴. به کلمات بولد (برجسته)، کج، نمودارها، لیست ها و تصاویر دقت کنید.
۵. چشمان خود را روی متن بلغزانید و روی کلماتیکه نمی دانید مکث کنید.
۶. سعی کنید مفهوم اصلی متن را بفهمید. برای این منظور ساده ترین کار پاسخ به این پنج کلمه است: چه کسی؟ چه چیزی؟ کجا؟ کِی؟ چرا؟
۷. بیش از ۵ دقیقه به skimming نپردازید.



اگر می خواهید مهارت رایتینگ خود را بهبود ببخشید می توانید مقاله جزوه رایتینگ آیلتس را مطالعه کنید.


چگونه مطالعه کنیم؟
۱. برای بالا رفتن مهارت مطالعه باید زیاد مطالعه کنید.
همانگونه که می دانید کار نیکو کردن از پَر کردن است.


۲. عجله نکنید.
هنگام مطالعه عجله نکنید. مهم نیست که یک صفحه مطالعه می کنید یا صد صفحه. مهم این است که آنچه را می خوانید بفهمید. اگر خسته هستید مطالعه نکنید. اگر متوجه یک بخش نشدید مجددا آن مطلب را بخوانید.


۳. در صورت امکان همراه با یک کتاب صوتی مطالعه کنید.
اگر کتابی را که مطالعه می کنید دارای فایل صوتی است متن آن را همراه با گوینده کتاب بخوانید. با این کار ناچار می شوید کمی سریع تر بخوانید. در نتیجه صحبت کردن شما نیز سلیس تر خواهد شد.


۴. عبارات را بخوانید نه کلمات را.
به جای خواندن تک تک کلمات سعی کنید یک عبارت را با هم بخوانید. سعی نکنید معنی تک تک کلمات را بفهمید بلکه ببینید این کلمات در کنار هم چه معنایی دارند. (اگر اغلب در معنی کلمات گیر می کنید احتمالا دلیلش این است که آن کتاب برای شما دشوار است و باید یک کتاب ساده تر انتخاب کنید.)


[ بازدید : 183 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آموزش نوین آیلتس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]